Idaho State University College of Nursing

Esittely

Lue virallinen kuvaus

MEISTÄ

Tehtävä ja visio toteutetaan hoitokorkeakoulun strategisten tavoitteiden kautta, joihin sisältyy tutkimuksen ja tutkijan tuottavuuden lisääminen sekä innovatiivisten palvelumahdollisuuksien kehittäminen opiskelijoille ja tiedekunnille maaseudun ja monipuolisen väestön terveyden parantamiseksi.

TEHTÄVÄ

Hoitotyön koulun tehtävänä on valmistaa esimerkillisiä sairaanhoitajajohtajia, jotka integroivat koulutuksen, palvelun ja stipendin käytännön ja tutkimuksen avulla maaseudun ja erilaisten väestöjen elämänlaadun parantamiseksi.

NÄKEMYS

Hoitotyön vision koulun on oltava erottuva sairaanhoitokoulu, joka on sitoutunut olemaan yhtä humanistinen ja myötätuntoinen kuin olemme tieteellisiä ja innovatiivisia.

FILOSOFIA

Hoitokorkeakoulun tiedekunta tilaa yhteisen filosofian ihmisistä, hoitotyöstä ja sairaanhoitokoulutuksesta, joka kattaa sekä perustutkinto- että jatko-ohjelmat. Tiedekunta pyrkii olemaan johtajia ja visionäärejä roolissaan sairaanhoitajakouluttajina, kuluttajina ja terveydenhuollon kuluttajien puolestapuhujina sekä terveydenhuollon ammattilaisina.

Ihmiset ovat dynaamisia, kokonaisvaltaisia ja moniulotteisia. Heillä on luontainen arvo ja tarpeet, jotka ovat ainutlaatuisesti kokeneita ja ilmaistuja heidän ympäristönsä kokonaisuudessa. Tapa, jolla nämä tarpeet täytetään, vaikuttaa yksilön, perheen ja yhteisön kasvuun ja kehitykseen elinkaaren aikana. Ihmisillä on oikeus ja vastuu terveydestään ja hyvinvoinnistaan. Lisäksi heillä on oikeus käyttää peruspalveluja terveyden edistämiseen, tautien ehkäisyyn ja akuutin tai kroonisen sairauden hoitoon. Tätä varten tiedekunta tunnustaa sosiaalisen ja ammatillisen vastuunsa määrätä seuraamuksia terveydenhuollon saatavuudesta koulutuksen, johtamisen, poliittisen ja julkisen palvelun kautta.

Koulutus on yhteisöllinen vastuu, jonka jakavat terveydenhuollon vastaanottajat ja tarjoajat, opiskelijat ja tiedekunnat. Tiedekunta on sitoutunut luovuuteen oppimisprosessissa ja jatkuvaan laadun parantamiseen opetussuunnitelman ja ohjelman kehittämisessä. Tiedekunta helpottaa koulutusprosessia, edistää ympäristöä tiedon integroinnin tehokkaaseen soveltamiseen, stimuloi kriittistä ajattelua ja ammattitaitoa. Oppiminen on elinikäinen prosessi. Opiskelijat osallistuvat aktiivisesti koulutukseensa ja ovat vastuussa henkilökohtaisen ja ammatillisen tiedon kehittämisestä.

Ammatillinen hoitotyö on kouluttavaa, helpottavaa ja huolehtivaa. Ammatillinen hoitotyön käytäntö perustuu hyvään tieteelliseen ja humanistiseen tietoon, joka muodostuu monimutkaisesta ja monipuolisesta tutkimusalasta. Lisäksi hoitotyön käytäntö on yhteistoiminta, joka edistää terveyttä ja hyvinvointia monin eri tavoin ja olosuhteissa. Sairaanhoitajat hallinnoivat parantavaa taidetta ja tukevat perheitä normatiivisten ja traagisten siirtymien kautta. Ammatilliset sairaanhoitajat käyttävät teorioiden, tutkimuksen ja käytännön osaamisen integrointia suunnitellakseen ja toteuttaakseen kokonaisvaltaista asiakaspalvelua. Ammatilliset sairaanhoitajat käyttävät päätöksentekoa, opettamista, oppimista, tutkimusta, terapeuttista viestintää ja kriittistä ajattelua.

Hoitotietojen hyödyntäminen on ylempänä perustutkinnon suorittaneiden opetussuunnitelmassa aloitustason ammattilaisten kehittämisessä. Perustutkinto-ohjelma valmistaa tutkinnon suorittaneita vastaamaan nykyisiin ja tuleviin yhteisön terveysongelmiin paikallisella ja globaalilla tasolla. Ammatillisen roolin kehittämisen aikana opiskelijat oppivat katsomaan hoitotyön vastaanottajia yksilöinä, perheinä, ryhminä tai yhteisöinä kulttuuri- ja ympäristökontekstissa. Idahon väestöjakauma ja maantieteellinen luonne edellyttävät, että tutkinnon suorittaneet ovat taitavia maaseutu- ja rajahoitotyössä.

Jatko-opinnot rakentuvat perustutkintoon. Opiskelijat ovat valmiita ottamaan etukäteen käytännön rooleja kehittämällä hoitotyön tietoa tutkimuksen, teorian ja käytännön avulla. Jatko-tasolla tiedekunnat ja opiskelijat osallistuvat hoitotyön teorioiden soveltamiseen ja kehittämiseen hoitotyön ilmiöiden kuvaamiseksi, selittämiseksi, ennustamiseksi ja ymmärtämiseksi. Jatko-opiskelu helpottaa oppimisympäristöjä, joissa opiskelijat voivat rakentaa oman tietonsa integroinnin edistyneellä tasolla. Edistyneet sairaanhoitajat kehittävät laaja-alaista tietämystä ja kokemusta helpottamaan tai tarjoamaan yksilöllistä, kokonaisvaltaista terveydenhoitoa asiakkaille koko eliniän ajan erilaisissa ympäristöissä painottaen maaseudun käytäntöjä.

Sijainnit

Pocatello

Osoite
South 8th Avenue,921
83209 Pocatello, Idaho, Yhdysvallat

Idaho Falls

Osoite
Science Center Drive,1784
83402 Idaho Falls, Idaho, Yhdysvallat

Keystone-stipendi

Tutustu stipendimme suomiin mahdollisuuksiin